augusztus 06, 2017

Mivel érdemes most foglalkoznom?

Lehetett volna a cím a mivel foglalkozom most is, de nem. Szándékosan ezt a címet adtam a jelenlegi bejegyzésemnek. Mint korábban írtam, elég sok időt töltök önállóan a nyelvtanulással (Ezt idegen szóval autodidakta módnak nevezik) és ez most sem hagyott alább.

A Duolingo az egyik nagy kedvencem, mert játékosan tanít meg több nyelvet is. Most például a svédet gyakorlom ezerrel, de úgy, hogy a megtanultakat kiírom egy füzetbe. Nem svéd-magyar, hanem magyar svéd fordítással, hogy jobban ráálljak az idegen nyelvre. A kézírással, tehát nem nyomtatott betűkkel történő jegyzetelés is segíti a memorizálást, valamint a hangosan kimondott mondatok is. Sokszor "mondom a magamét" a gép előtt ezért :D Idáig (15 rész után) azt mondom, hogy a svéd nem nehéz, csak nagyon oda kell figyelni, mert nem mindegy, hogy en kvinna, kvinnan, kvinnor vagy kvinnorna, ugye? Az első, az egy nő, míg a másik a nő, a harmadik, nők és a negyedik a nők. Bevallom, nagyon szeretem a svéd nyelvet, de szerintem a norvégot is ugyanígy fogom. Mondjuk a dántól még kicsit kiráz a hideg, mert múltkor megnéztem egy videót és láttam, hogy jó pár szó eléggé hasonlít a németre, valamint azt mondják, a dán nehéz. Így azt egyelőre alvó módba tettem a Duolingón.

A másik módszerem a gyakorlásra a videós leckék hallgatása valamint megpróbálom utánozni a hallottakat. Van jó néhány oldal, ami segíthet neked is a nyelvtanulásban. Így most következzen egy kis felhozatal, amivel bebizonyítom, hogy lehet kevés pénzből is, sőt ingyenesen is nyelveket tanulni.
Nos, akkor, az első ajánlatom Neked, kedves Olvasóm:
Miről is szól ez a weboldal? Természetesen, már a nevében is benne van, angolul tanít téged, de nem az elcsépelt hagyományos módszerekkel, amelyek, mint tudjuk, nem váltak be. Ez az oldal angolul tanítja neked az angolt, sok videóval (több ingyenes, de sokért fizetni is kell), benne illusztrációkkal. Miért jó ez? Ha angolul tanulod az angolt, megtanulsz Te is angolul és nem magyarul gondolkodni. A megértést egyértelműen az illusztrációk segítik, így egy kezdő nyelvtanulónak (na jó, mondjuk szerintem azért nem a totál nulláról) sem okozhat gondot az elsajátítás.
Ha tényleg nagyon de nagyon a nullán vagy, akkor előbb inkább próbáld ki ezt:
Való igaz, ez a Youtube csatorna erősen rámegy a nyelvtanra, de mégis azt mondom, hogy ajánlott megnézni, de nem csak az ingyenesség miatt, hanem mert rendkívül jól felépítve magyarázza el neked a tudnivalókat. Viszont ami még nagyon jó pont, hogy sok példamondat is van és feladatok is (megoldásokkal) Ezért javaslom, hogy ha a feladatokat meg akarod oldani és nem csalni, akkor állítsd meg azon a ponton a videót.
Ha szeretnél szituációs videókat is látni, akkor ajánlom az IMPREVO Youtube csatornáját:
Itt 49 lecke érhető el ingyenesen (ezek a szituációs részek) valamint 8 nyelvtani videó is helyet kapott a repertoárban. Nekem tetszik, ismétlésnek nagyon jó.
Ha viszont kizárólag angolul szeretnél gyakorolni, akkor rengeteg csatorna között válogathatsz. Én ma a British Councillel gyakoroltam az angolt, a csatornájukon van egy megnyitható link:
Van rajta hallgatást (azaz szóbeli megértést) segítő, olvasást és írást is fejlesztő részleg a Skills menüpontban. Nagyon jó kiindulóalap.
Aztán még ott van például a BBC Learning English is:
Ezen kívül ajánlom még az English with Lucy csatornát is, ahol természetesen megint angol nyelven tanulod, gyakorlod az angolt személyesen a feltöltőtől, aki nem mellesleg tanárnő:

Nos, ah nem csak az angolnál szeretnél leragadni, hanem érdekel mondjuk a német, arra is vannak tippjeim, hogy mely csatornákat érdemes átböngészned. Rögtön az első egy Jóska Tepertő nevű felhasználó Youtube csatornája:
Itt megtalálod az MTV (nem a zenecsatorna :D) archívumában is fellelhető szólalj meg németül és szólalj meg angolul adásait. Mindkettő anyanyelvi előadókkal van feltöltve a csatornára. Én megnéztem párat mindegyikből, nagyon jók, ajánlom.

Mit olvastam? Hát ez megint egy más jellegű kérdés. Mostanában a Holland társalgás című könyvecske volt sűrűn a kezemben (könyvtári kölcsönzés) amelyet ha visszaviszek, meg fogok venni magamnak a Svéd társalgással együtt.

Blogok, amiket olvasgatok:
Az egyik a Don't panic angol blogja (ezt Vas Timi és a többi tanár szerkeszti) és itt találod meg:
Ha feliratkozol a hírlevélre, kapsz 3 ingyenes beszédtréning videót, amit az emailedből megnyitva tudsz megnézni a blog oldalán, ezen kívül letölthetsz pdf fájlokat is, ha van rá lehetőség (ergo: ha küldenek) A blogot szerintem érdemes böngészned, mert sok tipp (motivációs is) van benne, ami segíti a nyelvtanulást. Emellett a youtube csatornájukon, amit itt találsz (Don't panic Angol) rengeteg Daily English Snacks valamint anol tanító videó érhető el. Erősen ajánlott

A másik nagyon jó blog az Öt év, öt nyelv+
Ez nem kimondottan nyelvleckéket fog adni neked, hanem okos tippeket, hogy hogyan állj neki  bármely nyelv tanulásának, elsajátításának (a szerkesztő 2009 óta tanul önállóan nyelveket) és ehhez még segítséget is nyújt. Ezt a nyelvtanulási segédletek részben találod. Nos, én itt találkoztam a Conversation Exchange nevű weboldallal, ahol anyanyelvi beszélőket lehet találni a világ minden részéről (az a lényege, hogy ő megtanít a saját nyelvére és neked tanítanod kell őt a te nyelvedre) Szóval nem bonyolult programocska, nem igaz?
A blog itt érhető el, a CE linkjét benne találod a segédletekben:
A blogban az írások alatt sok mindent találsz, köztük Olvasói sikereket, technikát, célkitűzést, motivációt, ajánlót többek között. De szerintem inkább járj utána magad.
Mára ennyi voltam, kellemes böngészést

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése